Gorillasports - Alles Voor Jouw Homegym

Gepubliceerd jul. 28, 22
6 min read

Fitnesstoestellen Kopen & Fitnessartikelen Voor Thuis

De hoofdreden waardoor veel mensen dumbbells gebruiken is om spierkracht te ontwikkelen, op allerlei verschillende plekken in het lichaam! Met een beetje fantasie is het een ontzettend veelzijdig oefenmateriaal. In dit artikel behandelen we een aantal oefeningen, zodat je zelf aan de slag kunt gaan met deze veelgebruikte gewichten. fitness apparaten krachttraining. Het concept van de dumbbell is ongeveer 2000 jaar geleden ontstaan.

Dit oefenmateriaal werd een “haltere” genoemd en werd gebruikt bij gewichtheffen en verspringen. Ook de indianen hebben ongeveer in dezelfde periode een alternatief ontwikkeld dat ze een “nal” noemden. Dit gewicht leek een beetje op een knuppel en werd door worstelaars, gewichtheffers en andere atleten gebruikt om spieren te kweken en sterker te worden.

Fitness Apparatuur

Destijds werden kerkbellen gebruikt als krachttraining, alleen maakte dit erg veel lawaai. Daarom werden de klepels verwijderd en werkte je als het ware met een stomme (dumb) bel (Thuis trainen is het nieuwe thuiswerken). Sindsdien heeft de dumbbell veel ontwikkelingen meegemaakt en bestaat hij in allerlei soorten en maten. Dumbbell oefeningen benen, Sterke benen zijn de fundering van een sterk en gezond lichaam.

Er zijn diverse dumbbell oefeningen voor de benen die je kan doen. Enkele van deze oefeningen laten we hieronder zien. Fitness & sport - alles voor jouw homegym. Dumbbell goblet Squat Zet je voeten breder dan je schouders uit elkaar en houd met twee handen een dumbbell vast voor je borst kas. Mocht dit te zwaar zijn, mag je het gewicht ook met gestrekte armen tussen je benen laten hangen.

Fitnessartikelen, Crossfit En Krachtapparatuur

Houd het gewicht op zijn plek en zak door je knieën tot je benen ongeveer in een hoek van 90 graden staan. Kom nu langzaam weer omhoog en probeer hierbij spanning op je benen te houden (Sport & Fitness). Herhaal deze beweging 12 keer gecontroleerd per set en voer 3 sets uit. Voer het gewicht eventueel op bij elke set om het nog zwaarder voor jezelf te maken.

Het verschil zit in het buigen van de benen. Bij deze variant van de deadlift buig je de knieën nauwelijks waardoor er meer spanning op de hamstrings komt te staan. De oefening is dan ook vooral voor deze spier bedoeld. Pak in beide handen een dumbbell en laat je armen voor je lichaam hangen.

Winkel - Sport & Krachtig

Buig je knieën licht. Buig rustig naar voren totdat het bovenlichaam parallel is aan de grond. Beweeg daarna weer langzaam terug naar de beginpositie. Tijdens de hele beweging houd je de benen recht. Probeer de billen ook goed aan te spannen. Spiergroep: hamstrings, billen, onderrug, Sets: 3-4Herhalingen: 12 Voor de step ups heb je een verhoogd oppervlak nodig.

Fitnessapparaten  Sportschool - gorillasports.nl

Ga rechtop staan met in elke hand een dumbbell en je armen recht langs je lichaam. Zet je rechtervoet op het verhoogde oppervlak en zet genoeg kracht vanuit je rechterbeen om jezelf op te tillen en je linkervoet ook op de verhoging te krijgen. Stap nu weer gecontroleerd naar beneden met je linkervoet, wissel van kant en herhaal deze beweging - Fitness & sport - alles voor jouw homegym.

Fitness & Sport - Alles Voor Jouw Homegym

Je pakt hiermee niet alleen je bilspieren aan, maar je bent tegelijkertijd met je stabiliteit aan het werk doordat je de spieren rondom je gewrichten versterkt. Spiergroep: billen, bovenbenen, Sets: 3-4Herhalingen: 15-20Dumbbells kopen, Heb je onze oefeningen bekeken en kun je niet wachten om zelf aan de slag te gaan met jouw eigen setje dumbbells? Dan ben je bij ons aan het juiste adres! We hebben voor iedereen een geschikt product.

Dumbbells Kopen - GorillasportsFitnessapparatuur

De vinyl dumbbells zijn perfect voor wanneer je wat lichtere gewichten nodig hebt, voor je revalidatie bijvoorbeeld. Mocht je op zoek zijn naar professionele gewichten, die écht niet kapot te krijgen zijn, dan zijn onze hexa dumbbells de perfecte keuze voor jou! Meer weten over welke dumbbell het beste bij jou past? Check dan onze categoriepagina!Dumbbell oefeningen rug, Dumbbells zijn zeer geschikt om de rug mee te trainen - 14 manieren om thuis een homegym in te richten.

Dit Heb Je Nodig Voor Het Inrichten Van Een Homegym

Gorillasports - Alles Voor Jouw Homegym  Fitnessvloeren En Sportvloeren - gorillasports.nl
Krachtstation Of Homegym Kopen? Check De Top 10! - gorillasports.nl8kg Kettlebell - Gorillasports

Wanneer je met een barbell traint, doet de dominante kant meer werk waardoor er een onbalans kan ontstaan. Door met dumbbells te trainen, voorkom je dit probleem. Bekijk de dumbbell oefeningen voor de rug. Bent over row Houd in elke hand een gewicht vast, buig je knieën lichtjes en buig je voorover zodat je bovenlichaam bijna in lijn is met de vloer.

Laat je armen richting de grond wijzen. Om te beginnen maak je een roeibeweging, waarbij je de gewichten optrekt richting je borstkas. Laat de gewichten gecontroleerd zakken en herhaal deze beweging nog een keer. Probeer constant spanning op je spieren te houden, strek dus je armen niet volledig uit bij het zakken.

Fitness Apparaten Krachttraining

Met deze oefening ben je vooral je onderlichaam en lage rug aan het werk, houd dit in gedachten terwijl je de oefening uitvoert. De beweging komt dus niet vanuit het bovenlichaam en de rug is recht bij het uitvoeren van de beweging. Laat de gewichten zo ver mogelijk zakken, maar buig je knieën niet verder (Fitness & sport - alles voor jouw homegym).

Maak 3 sets van 10 herhalingen en let op dat je niet te veel rust tussen de sets in neemt. Spiergroep: Onderrug, billen, hamstring, Sets: 3-4Herhalingen: 8-12Dumbbell oefeningen borst, De bekendste oefening voor de borst is de bench press. Welkom bij GorillaSports - De specialist. Deze oefening wordt meestal uitgevoerd met een barbell. Het nadeel van trainen met een barbell is dat je er ook een constructie bij nodig hebt om de stang in te leggen.

Fitnesswinkel

Dumbbell benchpress De benchpress begint door op een fitnessbank te liggen en je ellebogen ongeveer op schouderhoogte naast je te houden. Houd je ellebogen in een hoek van 90 graden en houd de gewichten in een rechte lijn boven je ellebogen vast. Om te beginnen breng je de gewichten zo recht mogelijk omhoog tot je armen bijna gestrekt zijn.

Houd in beide handen een dumbbell vast met een neutrale grip (de handpalmen wijzen naar elkaar toe). Breng de dumbbells recht omhoog. Strek je armen niet helemaal maar houd de ellebogen licht gebogen. Laat beide armen gecontroleerd zijwaarts zakken tot je armen op ongeveer dezelfde hoogte zijn als je lichaam.

Sportschool - De Thuis Sport

Tijdens het maken van de beweging blijft de positie van de elleboog hetzelfde. Hoe ver je kan zakken is afhankelijk van je mobiliteit. Het is de bedoeling dat je stretch voelt in de borst en zo min mogelijk in de schouder. Spiergroep: borst, schouders, Sets: 3-4Herhalingen: 8-12Dumbbell oefeningen schouders, De schouder is een complexe spiergroep.

Er zijn veel verschillende oefeningen bedacht om deze spieren aan te pakken. Wij behandelen enkele van de meest effectieve dumbbell oefeningen voor de schouders. Dumbbell shoulder press Ga rechtop staan met de benen op heupbreedte uit elkaar. Houd in beide een handen een dumbbell naast je hoofd ter hoogte van de kin.

Fitnessvloeren En Sportvloeren

Duw nu de dumbbells omhoog vanuit de schouders. Probeer zo hoog mogelijk te komen zonder je ellebogen op slot te zetten. Breng de gewichten zo recht mogelijk omhoog. Het is niet nodig om de dumbbells bovenin tegen elkaar aan te laten tikken zoals veel mensen doen - Home gym. Zak daarna terug naar de beginpositie en doe het gewenste aantal herhalingen.



Houd in elke hand een dumbbell vast en laat je armen langs het lichaam hangen. Beweeg je armen langzaam zijwaarts omhoog totdat je armen een parallelle lijn vormen met de grond. Laat de dumbbells daarna gecontroleerd zakken naar de beginpositie. Begin met lichte dumbbells zodat je de uitvoering goed kan doen. Fitnessapparatuur Winkels: Overzicht 2022.

Navigation

Home

Latest Posts

Het Nut Van Supplementen: Vitaminen

Published Aug 11, 22
6 min read

Gorillasports - Alles Voor Jouw Homegym

Published Jul 28, 22
6 min read

14 Manieren Om Thuis Een Homegym In Te Richten

Published Jul 06, 22
6 min read